Wymagania RODO dla użytkowników serwisów LiderCRM

 

W dniu 25.05.2018 wchodzi w życie – obowiązujące w całej UE – rozporządzenie dot. ochrony danych osobowych tzw. RODO.  Polskie Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało 12.09.2017 projekt „nowej” ustawy o ochronie danych osobowych, który reguluje m.in. zagadnienia dotyczące certyfikacji Inspektora Ochrony Danych IOD (dziś Administrator Bezpieczeństwa Informacji ABI) oraz czynności kontrolnych prowadzonych przez UODO (dziś GIODO).

Przepisy RODO nakładają bardzo różne obowiązki w zależności od wielkości podmiotu i rodzaju przetwarzanych danych osobowych (np. danych wrażliwych). RODO to nie tylko systemy informatyczne. Celem RODO jest, aby przedsiębiorstwa wdrożyły świadome i ciągłe zarządzanie obejmujące wszelkie środki organizacyjne i techniczne dla zabezpieczenia danych osobowych.
Unijny regulator pozostawił w rękach przedsiębiorców sposób wdrożenia RODO. Z nowym RODO zniknie obowiązek zgłaszania zbiorów danych do GIODO (UODO), ale pojawiają się kary finansowe (obecne prawo nie przewiduje kar). Zamiast obawiać się kar proponujemy wykorzystać RODO do ulepszenia obsługi klienta i zabezpieczenia jego danych. 

Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów bezpłatnie wspieramy użytkowników serwisów LiderCRM w zakresie:

  • sugestii dot. sposobu wdrażania RODO,
  • informujemy o sposobie implementacji wymagań RODO w serwisie LiderCRM,
  • dostosowania indywidulanych umów o świadczenie usług LiderCRM do wymagań RODO.

 


Administrator

Innowacyjne narzędzie CRM w Twoim ręku